Serwis tachografów
Posiadamy serwis napraw i instalacji tachografów. Naprawiamy wszystkie rodzaje tachografów samochodowych, mechaniczne i elektroniczne. Przygotowujemy kompleksowo instalacje tachografów samochodowych do legalizacji. Posiadamy wszystkie niezbędne przyrządy i urządzenia produkcji polskiej firmy "LONTEX" do ustawiania i regulacji wszystkich tachografów samochodowych:
- Baza drogowa 100m do sprawdzania tachografów samochodowych zainstalowanych w pojeździe
- Chronokomparator cyfrowy do wzorcowania
- Przyrząd pomiarowy STP-1 do sprawdzania wskazań: prędkościomierza, drogomierza.
- Przyrząd pomiarowy ELT-20 do sprawdzania liczby obrotów
- Przyrząd pomiarowy LLT-10 do wyznaczania stałej "K" tachografu, obliczanie błędów i obwodu tocznego kół pojazdu, programowania tachografów, błędu zegara, drogi oraz błędów prędkości
Informujemy, że Komisja Europejska wraz z krajami członkowskimi UE uzgodniła okres przejściowy dotyczący obowiązku montażu i używania tachografów inteligentnych drugiej generacji.
W przesłanym komunikacie zaznaczono, że od 1 stycznia do 28 lutego 2025 roku kierowcy oraz przewoźnicy drogowi realizujący międzynarodowe przewozy na terenie UE nie będą podlegać karom za brak montażu tachografu inteligentnego drugiej generacji w pojeździe. Podkreślono, że jest to rezultat długotrwałych działań i wysiłków polskiej administracji. Przypominamy, że wymiana tachografów analogowych lub cyfrowych pierwszej generacji (zamontowanych w pojazdach zarejestrowanych do 14 czerwca 2019 roku) miała zostać przeprowadzona do 31 grudnia 2024 roku. W przypadku tachografów inteligentnych pierwszej generacji, zamontowanych w pojazdach zarejestrowanych od 15 czerwca 2019 roku do 20 sierpnia 2023 roku, kierowcy i przewoźnicy mają czas na ich wymianę do 18 sierpnia 2025 roku. Od 21 sierpnia 2023 roku pojazdy rejestrowane po raz pierwszy w jednym z krajów UE, które realizują przewozy drogowe objęte przepisami rozporządzenia (WE) nr 561/2006, powinny być wyposażone w tachografy inteligentne drugiej generacji.
Wymiana tachografów w UE: do 28 lutego 2025 roku będą pouczenia zamiast kar
Jak już wspomniano, okres przejściowy potrwa od 1 stycznia do 28 lutego 2025 roku. W tym czasie odpowiednie służby kontrolne będą skupiać się na edukacji kierowców w zakresie obowiązku wymiany tachografów na najnowsze urządzenia rejestrujące. Wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec wyraził zadowolenie, że inicjatywa Polski dotycząca niekarania kierowców oraz przewoźników drogowych za brak wymiany tachografu spotkała się z aprobatą Komisji Europejskiej. Chociaż wnioskowaliśmy o znacznie dłuższy okres łagodnego podejścia służb kontrolnych w tej kwestii, to nawet dodatkowy dwumiesięczny okres przejściowy da możliwość dostosowania się do nowych wymagań tym przewoźnikom, którzy jeszcze tego nie dokonali – stwierdził Bukowiec w komunikacie. Dodał, że to rozwiązanie jest szczególnie istotne dla polskiej branży transportowej, ponieważ dysponuje ona największą flotą pojazdów w Europie.
Wszystkie pojazdy o masie przekraczającej 3,5 tony, uczestniczące w ruchu międzynarodowym, wyposażone w starsze modele tachografów analogowych lub cyfrowych (G1V1, G1V2, G1V3), muszą zostać przystosowane do nowego standardu, poprzez instalację inteligentnego tachografu DTCO 4.1 (G2V2).
Zmiana dotyczy pojazdów, które zostały wyprodukowane przed czerwcem 2019 roku. Nowoczesne tachografy są wyposażone w funkcjonalności pozwalające na rejestrację czynności załadunku i rozładunku bezpośrednio w pamięci urządzenia. Ponadto, oferują one automatyczną rejestrację przekroczeń granic państwowych, co stanowi istotne udogodnienie dla firm transportowych wykonujących przewozy na terenie różnych krajów.
Zastąpienie starego tachografu nowoczesnym modelem to nie tylko spełnienie wymogów prawnych, ale także istotny krok w kierunku podniesienia wydajności operacyjnej floty. Najnowsze tachografy cyfrowe są wyposażone w zaawansowane systemy ITS (Inteligentne Systemy Transportowe).
Te urządzenia oferują znacznie lepsze możliwości analizy zebranych danych oraz zapewniają automatyczną komunikację z organami kontrolnymi, co znacząco usprawnia egzekwowanie przepisów ruchu drogowego. Nowa generacja tachografów wykorzystuje technologie, które przyczyniają się do szybszego identyfikowania nieprawidłowości oraz skutecznego zapobiegania potencjalnym naruszeniom przepisów.
KARY
Brak wymiany uniemożliwi dalsze świadczenie międzynarodowych przewozów drogowych. nieprzestrzeganie tego obowiązku, wiąże się z karami:
- 10 000 zł dla firmy transportowej,
- 2 000 zł dla osoby zarządzającej transportem.
SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ
VDO z 3,0 na 4,1 – 4500 zł netto
VDO z 4,0 na 4,1 – 4300 zł netto
W CENIE: TACHOGRAF, ANTENA DSRC, OKABLOWANIE, IMPULSATOR, WYMIANA I KALIBRACJA PO WYMIANIE
Umów się już dziś!
𝗧𝗲𝗹. +𝟰𝟴 𝟱𝟭𝟵 𝟲𝟭𝟳 𝟵𝟭𝟰
SERWIS TACHOGRAFÓW
Tel.: +48 29 765-41-23
Mobile: +48 517-601-872
Email: tacho@targor-truck.pl